Sarajevo Film Festival nastao je 1995. godine tijekom opsade Sarajeva. Te prve godine festival je održan pod izuzetno teškim okolnostima ali sa jasnim entuzijazmom. Otvoren filmom „Bijeli Balon“, prvijencem redatelja Jafara Panahija koji je u međuvremenu, postao jedan od najznačajnih redatelja i predstavnika iranskog novog vala. Panahi je prošle godine uhićen zbog svog umjetničkog djelovanja, a u prosincu osuđen na 6 godina zatvora i 20 godina zabrane snimanja filmova. U znak podrške, Sarajevo Film Festival mu je ove godine dodijelio počasnu nagradu „Srce Sarajeva“. Nagradu koja se dodijeljuje povodom priznanja posebnog doprinosa razvoju SFF-a, ali i filmskoj umjetnosti uopće.
U pismu SFF-u, Panahi se zahvalio svim prijateljima koji su mu odlučili dodijeliti ovo priznanje kao izraz njihove profesionalne i umjetničke solidarnosti; „Prije 10 godina sam imao zadovoljstvo biti gost vašeg festivala. Sada moram boraviti u Iranu, suočen s neizvjesnošću. Za jednog filmskog stvaratelja, kada mu onemoguće praviti filmove, život pod bilo kakvim drugim uvijetima predstavlja zatočenje. (...) Nadam se da ću imati priliku ponovno doći na vaš festival, pokazati neki novi film i osobno se zahvaliti svim redateljima i ljudima iz filmske industrije koji nisu oklijevali ponuditi mi iskrenu podršku tijekom proteklih šesnaest mjeseci“.
Drugi dobitnik nagrade, Emil Tedeschi, većinski je vlasnik i predsjednik uprave Atlantic Grupe koja kroz godine pruža kontinuiranu podršku projektu „Sarajevo grad filma“. Prilično nekonvencionalnim govorom, citirajući Letu Štuke „kada posisaš sva vesla, tada Nikola si Tesla, s pravom možeš reći da je struja tvoja“ Tedeschi se zahvalio primajući nagradu.
Mirsad Purivatra, direktor SFF-a o pripremama za ovogodišnji Festival kaže; „Bili smo svjesni, više nego ikada, nužnosti ispravnog strateškog djelovanja. Danas, kada svatko može snimiti svoj film, kada ga lako može prikazati na mnogobrojnim društvenim mrežama i platformama, i kada je nemoguće vidjeti sve nastale radove, postavlja se pitanje o ulozi festivala u cjelokupnoj filmskoj industriji i kulturi uopće“ . Dodao je kako je ovogodišnje izdanje SFF-a u znaku mladih autora (u kategoriji Natjecateljski program -dugometražni film, sedam je debitanata) te da vjeruje kako će kao i prethodnih godina mladi autori iz regije unijeti živost i novu energiju na filmsku scenu globalno.
Sarajevo Film Festival je najmlađim talentima, u suranji s Berlinaleom, u sklopu programa „Talent Campus“ pripremio susrete s izuzetnim filmašima. Kreativna atmosfera petog po redu STC-a obogaćena je i prisustvom grupe studenata Akademije za primjenjene umjetnosti iz Hamburga (na čelu sa njihovim profesorom Wim Wendersom), grupom studenata filma i autora iz Gruzije i već tradicionalnim sudjelovanjem deset mladih njemačkih producenata u organizaciji Fondacije Robert Bosh.
| Wim Wenders sa sudionicima Talent Campusa |
Razvoj informacijskih tehnologija omogućio je mnogo jednostavnije i jeftinije snimanje filmova, ali i njihovo plasiranje na različite internet platforme. Koliko se u tim okolnostima uloga festivala promijenila i što to znači za Sarajevo Film Festival pokušala je objasniti selektorica Natjecateljskog programa za igrani i kratki film Elma Tataragić; „Pojavljivanje internet platformi i društvenih mreža utječe na plasman filmova. S druge strane, postoji inflacija vizualnih materijala koji se plasiraju na svim platformama tako da se svi moraju boriti za svoju publiku. Tu je značaj Festivala veći jer još uvijek vrijedi činjenica da će film biti gledaniji na internetu ukoliko nosi pečat selekcije nekog festivala“. Tataragićeva je naglasila da se upotrebom novih tehnologija i sam pojam filma, kao i njegova kvaliteta redefinira; „To je posao kojim se ne određuje kvaliteta na jednostavnom binarnom nivou koji govori je li film dobar ili ne, već se radi o traženju sitnih filigranskih detalja i o otkrivanju novih pogleda na stvarnost koju konstantno gledamo kroz mnogostruke prizme u današnjem svijetu izuzetno razvijene tehnologije.“
